Aby obejrzeć film w jakości 4K prosimy kliknąć w kółko zębate - jakość - 2160p50
1. W Urzędzie Gminy w Dydni został uruchomiony Punkt Informacyjny programu „Czyste Powietrze”.
2. Punkt zlokalizowany został na parterze Urzędu Gminy w Dydni, (Biuro Obsługi Klienta), działa we wtorki od godz. 8.00 do 13.00 i środy od 10.00 do 15.00.
3. Zadania punktu.
- udzielanie informacji o programie osobom zainteresowanym złożeniem Wniosku o dofinansowanie,
- podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi Wnioskodawcami i przedstawienie im korzyści płynących z wzięcia udziału w Programie
- wsparcie Wnioskodawców w zakresie przygotowywania Wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w programie, z zachowaniem należytej staranności,
- organizacja spotkań informujących o zasadach Programu dla mieszkańców,
- wydruk i zapewnienie dostępności przynajmniej w punkcie konsultacyjno-informacyjnym, materiałów informacyjnych i promocyjnych o Programie,
- przekazywanie Wnioskodawcom informacji dotyczących Programu, w tym określonych w Programie dopuszczalnych warunkach łączenia dofinansowania przedsięwzięć z innymi programami finansowanymi ze środków publicznych,
- wizyty u mieszkańców, połączone z oceną obecnego źródła ciepła i potrzebą jego wymiany oraz wstępną analizą stanu budynku pod kątem termomodernizacji, w trakcie wizyt jest przedstawiana oferta Programu,
- pomoc Wnioskodawcom przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników.
4. W przypadku chęci wypełnienia wniosku o dofinansowanie, należy telefonicznie ustalić termin wizyty z pracownikiem punktu, tel. nr 13 430 81 56.
Zanim zadzwonicie i umówicie się na spotkanie, przygotujcie koniecznie:
- numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planuje się inwestycję i pozyskanie dofinansowania; w szczególnych przypadkach braku właściciela lub braku ujawnienia w KW zmiany – należy przygotować akt notarialny / akt zgonu / akt małżeństwa – w przypadku nieaktualnego wpisu nazwiska w KW / odpis postępowania spadkowego / etc. – dla wykazania tytułu prawnego do nieruchomości,
- numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej),
- numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania (tylko polskie rachunki prowadzone w zł.),
- rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
- powierzchnię całkowita budynku,
- faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji) ostatni formularz PIT .
- źródło ciepła – wymianę, zakup, montaż,
- instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
- wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła,
- mikroinstalację fotowoltaiczną,
- ocieplenie przegród budowlanych,
- stolarkę drzwiową i okienną,
- dokumentację (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa).