Dzisiaj jest: 2.5.2024, imieniny: Longiny, Toli, Zygmunta

Kaufland zachęca klientów do niemarnowania żywności i jako jedyna sieć handlowa w Polsce wprowadza na swoich produktach specjalne oznaczenie „Często Dobre Dłużej”

Dodano: 3 lata temu
Redakcja poleca!
Kaufland zachęca klientów do niemarnowania żywności i jako jedyna sieć handlowa w Polsce wprowadza na swoich produktach specjalne oznaczenie „Często Dobre Dłużej”

29 września po raz drugi w historii obchodzimy Międzynarodowy Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności ustanowiony przez ONZ. W Polsce co roku wyrzuca się ok. 4,8 mln ton jedzenia, gdzie aż 60% pochodzi z gospodarstw domowych. W ograniczeniu skali tego problemu dużą rolę odgrywa edukacja i proste wskazówki, które każdy z nas może wcielić w codzienne życie. Ten właśnie cel przyświeca sieci Kaufland, która nie tylko wystartowała z kampanią pod hasłem: „Marnowanie? Nie mam w planie!”, ale także jako jedyna w Polsce zdecydowała się wprowadzić specjalne oznaczenie na opakowaniach produktów marek własnych.

Sprawdź zanim wyrzucisz

Jak wynika z raportu Federacji Polskich Banków Żywności, aż 64% dorosłych nie wie, co tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych. Wielu konsumentów nie potrafi wskazać różnicy pomiędzy datą minimalnej trwałości („najlepiej spożyć przed”) a terminem przydatności do spożycia („należy spożyć do”). Aby to ułatwić, Kaufland,jako partner kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej”,wprowadzaspecjalne oznaczeniena opakowaniach produktów marek własnych. Piktogramyopatrzone hasłami:„Popatrz, Powąchaj, Posmakuj”mają przypominać konsumentom, że dany produkt może być dobry po upływie terminu przydatności do spożycia, co sprawdzimy w prosty sposób za pomocą różnych zmysłów.Oznaczeniaznajdują się już na opakowaniach kaszy bulgur i kuskus marki K-Classic i będą pojawiać się sukcesywnie na kolejnych produktach, w tym makaronach czy płatkach. Kaufland jest pierwszą i jak na razie jedyną siecią handlową w Polsce, która zdecydowała się na taki krok.

Marnowanie? Nie mam w planie!

Jedną z przyczyn marnowania jedzenia jest także brak racjonalnego planowania zakupów. Kaufland zwraca uwagę na ten aspekt w kampanii pod nazwą „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Za pomocą różnych nośników w sklepach siećpodkreśla, że przemyślana lista zakupów, regularne porządki w lodówce i wykorzystywanie w pierwszej kolejności artykułów, które mamy w swoich domach, to proste patenty na mądre wykorzystywanie jedzenia.


1 października (środa) o godz. 12:00 Kaufland organizuje także live kulinarnyz Janem Kuroniem, który pokaże, co można przyrządzić z resztek jedzenia. Słynny kucharz ugotuje danie z produktów, które najczęściej marnujemy w kuchni, tzn. z ziemniaków, pieczywa, warzyw czy wędlin.Aby obejrzeć transmisję, wystarczywejść na instagramowy profil Kauflandu (instagram).

Partnerami kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!” są organizacje pożytku publicznego, którym Kaufland przekazuje nadwyżki żywności, tzn. Federacja PolskichBanków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta.
Źródło: Informacja Prasowa