Produkty K-Stąd Takie Dobre! budzą pozytywne skojarzenia z beztroskim dzieciństwem, czasem spędzonym z rodziną przy wspólnym stole, a także przypominają o kuchni serwowanej przez nasze mamy czy babcie. Znaczenie takich produktów wzrosło w czasie pandemii, gdy osobiste kontakty z bliskimi stały się utrudnione. Prawdopodobnie jest to jedna z przyczyn, dlaczego Polacy w obecnej sytuacji kupują więcej marek lokalnych i w większości deklarują, że preferują na zakupach polskie produkty[1] – mówi Jerzy Piątek z Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska. – Obserwując te trendy, tylko w maju i czerwcu wprowadziliśmy do oferty 12 nowych produktów, tj. różne rodzaje makaronów, jogurt karmelizowany, kruche ciastka, smalec z mięsem i cebulą oraz gotowane buraczki. Asortyment K-Stąd Takie Dobre! obejmuje już w sumie ponad 230 pozycji.
Artykuły wyprodukowane w duchu zrównoważonego rozwoju
Wraz ze wzrostem świadomości Polaków co do ich osobistego wpływu na zmiany klimatyczne konsumenci coraz częściej podejmują przemyślane decyzje podczas codziennych zakupów. Sieć Kaufland wprowadza w obszarze marek własnych szereg rozwiązań, dzięki którym minimalizuje negatywny wpływ na środowisko, a także dba o dobrostan zwierząt.
Kaufland, jako sieć handlowa świadoma swojej odpowiedzialności oraz wpływu na zachowania konsumenckie, ułatwia klientom podejmowanie przemyślanych decyzji zakupowych, oferując jak najszerszy wybór zrównoważonych produktów. W ramach asortymentu K-Stąd Takie Dobre!sieć wprowadziła m.in. sałatki w opakowaniach wyprodukowanych z mniejszej ilości plastiku czy śmietanę w szklanym słoiku. Oferta obejmuje również kurczaki z chowu wybiegowego karmione paszą bez GMO, majonez z żółtkiem z jaj od kur z chowu na wolnym wybiegu, a także wyroby rybne z niebieskim znakiem MSC gwarantującym, że ryby użyte do ich wyprodukowania pochodzą ze zrównoważonych połowów. Ponadto wiele produktów pozyskano od dostawców posiadających certyfikat GLOBALG.A.P., który poświadcza spełnienie konkretnych standardów w zakresie bezpieczeństwa i jakości produktów, dbałości o środowisko naturalne oraz praw pracowniczych. Dodatkowo wiele artkułówmarki K-Stąd Takie Dobre! posiada oznaczenie „Produkt Polski”, które informuje o tym, że zostały one wytworzone w Polsce na bazie krajowych surowców.
Spośród produktów marki K-Stąd Takie Dobre! największą popularnością cieszą się: pieczarki, twaróg półtłusty i chudy, ogórki konserwowe i kiszone, serek wiejski, kluski drożdżowe, szynka konserwowa, bazylia w doniczce, jabłka i makaron jajeczny. Wybory klientów sieci Kaufland udowadniają, że swojskie smaki wciąż odgrywają w ich jadłospisie ważną rolę.
[1]Rp.pl, https://www.rp.pl/Handel/310159942-Pandemia-Polacy-wola-kupowac-polskie-towary.html dostęp: 6.07.2021