W rezultacie Grupa Kapitałowa Śnieżka jest dziś jednym z najsilniejszych graczy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i zarazem jedynym producentem farb i lakierów z naszej części kontynentuzaliczanymdo grona 25 największych europejskich producentów farb (wg magazynu „EuropeanCoatings”).
Ten sukces był możliwy między innymi dzięki zaufaniu inwestorów Śnieżki, na które spółka nieustannie pracuje od giełdowego debiutu w 2003 roku.
Dobre relacje to podstawa
Śnieżka od początku dba o uczciwość i transparentność wrelacjach z inwestorami. Źródłem takiego podejścia jest z jednej strony przekonanie, że status spółki giełdowej to nie tylko przywilej. Wiąże się on z obowiązkiem rzetelnej komunikacji oraz szacunkiem do potrzeb informacyjnych inwestorów – zarówno indywidualnych, jak i tych reprezentujących instytucje finansowe. Z drugiej strony – przekonanie, że dbałość orelacje w każdym wymiarze przekłada się na wizerunek spółki w oczach wszystkichjej partnerów, w tym: pracowników, przedstawicieli banków i ubezpieczycieli, kontrahentów,klientów, dziennikarzy, pracowników instytucji państwowych i samorządowychoraz członków społeczności lokalnej – mieszkańców Podkarpacia.
Dla inwestorów Śnieżka organizujem.in. regularne spotkania po publikacji raportów finansowych, przygotowuje rzetelne komentarze do osiąganych wyników oraz prowadzi komunikację dotyczącą ważnych wydarzeń firmowych. Ważnym elementem budowania relacji i bycia fair w stosunku do inwestorów jest także coroczna wypłata dywidendy z wypracowanych zysków – nieprzerwana nawet po wybuchu pandemii. Od giełdowego debiutu spółka wypłaciła swoim akcjonariuszom łącznie aż ponad 402 mln zł.
– Komunikacja i utrzymywanie relacji z inwestorami na wysokim poziomie to dla Śnieżki ważny element budowania wartości i zaufania do spółki. Jesteśmy dumni z tego, że profesjonalni uczestnicy rynku kapitałowego dostrzegli i docenili nasze zaangażowanie – mówi Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej FFiLŚnieżka SA.
Zespołowy sukces Śnieżki
Pozytywny odbiór działań Śnieżki przez inwestorów i analityków to wynik dobrze skoordynowanej pracy wielu osób – zarówno wewnątrz spółki, jak i z grona jej bliskich doradców. Zespół opiekujący się obszarem compliance dba o przestrzeganie procedur, ochronę informacji poufnych czytworzenie bieżących raportów, do których wysyłania obliguje Śnieżkę status spółki publicznej. Zespół controllingu dostarcza rzetelnych danych i komentarzy do sprawozdań finansowych. Nad kształtem całości komunikacji i działań kierowanych do uczestników rynku czuwa trzecizespół: komunikacji korporacyjnej.
Ważnym elementem prowadzenia relacji z inwestorami jest osobiste angażowanie się członków zarządu Śnieżki w najważniejsze wydarzenia.
Śnieżka w gronie najlepszych spółek z warszawskiej giełdy
Poza lokatą na podium w kategorii Relacje z inwestorami, Śnieżka zdobyła 13. miejsce w głównym zestawieniu rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020. Złożyła się na to średnia ocenuzyskanych we wszystkich kategoriach: Kompetencje zarządu, Perspektywy rozwoju, Innowacyjność produktów i usług, Sukces spółki w 2020 roku oraz Relacje z inwestorami.
Po przeliczeniu ocen ze wszystkich pięciu kategorii Śnieżka uzyskała 81,71 pkt na 100 możliwych.
O rankingu
Ranking Giełdowa Spółka Roku przygotowywany przez „Puls Biznesu” to najstarszytego typu ranking na polskimrynku kapitałowym. O miejscu w tegorocznym zestawieniu zadecydowały głosy100 profesjonalistów: analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne i inwestycyjne oraz banki inwestycyjne. Ocenili oni 140 największych spółek z GPW (z indeksów: WIG20, mWIG40 i sWIG80) w pięciu kategoriach.
Patronat honorowy nad rankingiem GSR 2020 objęły Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwo Aktywów Państwowych.