Jeśli zmieniłeś/aś sposób wypłaty świadczenia (z rachunku na adres lub z adresu na rachunek), rachunek bankowy lub adres, na który ZUS dokonywał wypłaty Twojego świadczenia, a z przyczyn technicznych nie jest już możliwe dokonanie zmiany na najbliższą wypłatę świadczenia - ZUS dokona zmiany dopiero od następnej wypłaty.
Zanim zlikwidujesz dotychczasowy rachunek bankowy i otworzysz nowy - upewnij się czy ZUS zdąży dokonać zmiany od najbliższej wypłaty, w przeciwnym razie Twoje świadczenie trafi na nieczynne konto, bank zwróci je do ZUS, a następnie ZUS ponownie przekaże - zgodnie z Twoją dyspozycją. Aby uniknąć opóźnienia w wypłacie świadczenia - informację o zmianie rachunku proszę złożyć niezwłocznie.
Pismo informujące o dokonaniu zmian ze wskazaniem od jakiej daty zmiany te będą obowiązywać otrzymasz na podany we wniosku adres zamieszkania/pobytu, adres do korespondencji lub do rąk przedstawiciela ustawowego. Możesz zmienić dyspozycję odbioru korespondencji i odebrać ją osobiście, lub przez pełnomocnika w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS albo elektronicznie na swoim profilu PUE.
Wojciech Dyląg
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie podkarpackim
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie podkarpackim