Dzisiaj jest: 4.5.2024, imieniny: Floriana, Michała, Moniki

Dyżur telefoniczny ZUS

Dodano: rok temu
Redakcja poleca!
Dyżur telefoniczny ZUS

Oddział ZUS w Jaśle zaprasza 23 listopada na dyżur telefoniczny na temat Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Od 1 stycznia 2023 roku każdy, kto jest płatnikiem składek, będzie miał ustawowy obowiązek posiadania aktywnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Do tej pory obowiązek posiadania profilu mieli płatnicy rozliczający składki za więcej niż 5 osób. Po zmianach obowiązek ten dotyczy wszystkich przedsiębiorców – także właścicieli małych firm, czyli zatrudniających do 5 pracowników oraz tych, którzy płacą składki tylko za siebie.

Płatnicy składek, którzy nie posiadają profilu na PUE, zobowiązani są do jego założenia do 30 grudnia 2022 r.

Konto na PUE ZUS umożliwia załatwienie większości spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi w dowolnym miejscu i czasie. Nie tylko przyspiesza tempo wymiany korespondencji z Zakładem, ale jest także pomocny przy przekazywaniu dokumentów rozliczeniowych i zgłoszeniowych do ZUS.

W czasie dyżuru będzie można dowiedzieć się m.in.:

• jak założyć konto PUE ZUS,
• jak przeglądać informacje znajdujące się na koncie PUE ZUS,
• jak sprawdzić informacje o saldzie bieżącym oraz saldzie miesięcznym, które pokazują stan opłaconych składek do ZUS,
• jak znaleźć informacje o należnych do opłacenia składkach oraz o dokonanych wpłatach,
• jak złożyć wnioski np. o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z opłacaniem składek,
• jak przekazać dokumenty zgłoszeniowo-rozliczeniowe z aplikacji e-Płatnik,
• jak udzielić pełnomocnictwa księgowej lub innej osobie,
• jak przeglądać zwolnienia lekarskie i wiele innych funkcji PUE ZUS.

Eksperci ZUS będą odpowiadać na pytania 23 listopada br. w godz. od 10.00 do 12.00, pod numerem telefonu 13 44 379 17.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy.
 
 
Wojciech Dyląg
Regionalny rzecznik prasowy
w województwie podkarpackim
Zakład Ubezpieczeń Społecznych