Dzisiaj jest: 15.6.2021, imieniny: Jolanty, Lotara, Wita

Uczestnicy z całego kraju kolonizowali Czerwoną Planetę: Kosmiczny Spacehack rozstrzygnięty

Dodano: 7 miesięcy temu
Redakcja poleca!
Uczestnicy z całego kraju kolonizowali Czerwoną Planetę: Kosmiczny Spacehack rozstrzygnięty

Praca przez 48 godzin przyniosła projekty dotyczące szeroko rozumianego kosmosu. Najciekawszymi były symulacja awarii promu kosmicznego podczas podróży na Marsa, wykorzystanie sztucznej inteligencji przewidującej burze pyłowe, a także budowa bazy na Czerwonej Planecie. Rywalizowały 22 zespoły z całej Polski.

Spacehack odbywał się online w dniach 6-8 listopada br. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Polska Agencja Kosmiczna. Czteroosobowe zespoły stworzyły innowacyjne rozwiązania w jednej z trzech kategorii: robotyka i sztuczna inteligencja, aplikacje mobilne i webowe oraz gry. To wyzwanie dla informatyków, programistów, grafików, twórców gier lub interfejsów i innych specjalistów branży IT. – Ekipy podczas pracy otrzymały wsparcie mentorów, którzy podczas konsultacji ocenili plany każdego z projektów. To cenny informacja, aby zmienić koncepcję lub wprowadzić istotne zmiany na etapie półfinału  – mówi Wojciech Fiksa, Event Project Manager z Podkarpackiego Centrum Innowacji.
 
W niedzielę odbył się półfinał oraz finał kosmicznego spacehacka. Najlepszych pięć rozwiązań zaprezentowano przed jury konkursu. – Każdy zespół dokonywał prezentacji na żywo. Ocenialiśmy projekty pod kątem formy prezentacji, innowacyjności, jakości wykonania i pomysłu biznesowego – mówi Jacek Kubrak, Prezes PCI, członek jury.
 
Najlepszym został zespół „Devine Studio”, który opracował symulację awarii promu kosmicznego podczas podróży na Marsa. – Użytkownik musi wyjść w przestrzeń kosmiczną, by usunąć problem. Do pracy ma określone narzędzia i pojazd, a polecenia wydaje mu komputer. Projekt symuluje  przestrzeń w jakiej znajdują się astronauci. Nasz Space Voyager może być wykorzystany do celów treningowych, gdzie przyszli astronauci uczą się poruszania w przestrzeni kosmicznej  – mówi Michał Lęcznar.

 
Ciekawe rozwiązanie przedstawił zespół „GANżolina Jolie” zdobywcy drugiego miejsca. Ich projekt dustXXL umożliwia  wykorzystanie sztucznej inteligencji, aby przewidywać burze pyłowe na Marsie. – W ten sposób będzie możliwe m.in. zaplanowanie położenia elektrowni wiatrowych na Czerwonej Planecie. Podczas burzy pyłowych natężenie promieni słonecznych jest niewystarczające, aby zasilić panele słoneczne. Turbiny wiatrowe mogłyby być jednym z alternatywnych źródeł energii – mówi Damian Horna. Trzecie miejsce dla zespołu „Czterej pancerni bez Psa” za projekt budowy bazy na Marsie, którą można powiększać o kolejne skrzydła, np. naukowe, rolnicze, uzdatniania wody pitnej. Symulacja przewiduje możliwość eksploracji planety poprzez wydobywanie jej minerałów i surowców.
 
W finale znalazł się także zespół „SpaceTeerians”. Zaprezentował aplikację TerrianOnMars, która ma pomóc w codziennym funkcjonowaniu pierwszym ludziom na powierzchni Czerwonej Planety. – Dostarcza informacji w zakresie racjonalnego gospodarowania zasobami jak tlen, woda, energia, żywność. Aplikacja dba o zdrowie psychiczne mieszkańców, poprzez organizację wydarzeń kulturowych, społecznych i towarzyskich. Ten „Niezbędnik każdego Marsjanina” umożliwia również monitorowanie transportu między Marsem a Ziemią – mówią Michał Półchłopek i Adrian Widłak.
 
Nagrodę specjalną otrzymał zespół „Krzysztof Kramarz” za projekt SpaceSuit, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa kosmonautów podczas niebezpiecznych misji. Zespół otrzymał 3-dniowy pobyt w Habitat Lunares. To specjalistyczna baza kosmiczna i laboratorium, która służy do symulacji załogowych misji kosmicznych na Księżycu i Marsie. Spacehack został zorganizowany przez Podkarpackie Centrum Innowacji oraz PrimeBit Games SA.
 
Źródło: Informacja Prasowa
Komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia!
Dodaj komentarz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.