Aby skorzystać z aplikacji eWniosekPlus, konieczne jest posiadanie loginu i kodu dostępu. Rolnicy, którzy ich nie mają, otrzymają dostęp do aplikacji po założeniu konta. Można to zrobić elektronicznie, wybierając opcję „Zarejestruj się”. Wtedy aplikacja zażąda podania kilku danych w celu weryfikacji. Są to:
- numer producenta (login) – 9-cyfrowy numer identyfikacyjny producenta nadany przez ARiMR;
- 8 ostatnich cyfr rachunku bankowego – chodzi o 8 ostatnich cyfr konta bankowego podanego na wniosku o wpis do ewidencji producentów, na które rolnicy otrzymują lub będą otrzymywać płatności z ARiMR;
- wypłacona kwota ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR zrealizowanego w 2020 roku (uwzględniane są wszystkie płatności realizowane przez ARiMR, także z tytułu płatności innych niż obszarowe); gdy rolnik nie otrzymał przelewu z ARiMR w ubiegłym roku albo składa wniosek po raz pierwszy, wprowadza wartość 0,00.
Aplikacja poprosi także o podanie adresu e-mail. Wypełnienie tego pola nie jest obowiązkowe. Rolnicy, którzy zapomnieli hasło albo zablokowali sobie konto, wprowadziwszy niepoprawne hasło, powinni wybrać opcję: „Nie pamiętasz hasła?”. Po podaniu loginu, przejściu przez ścieżkę weryfikacji oraz ustawieniu nowego hasła będą mogli korzystać ponownie z aplikacji.
Ponadto przypominamy, iż konto w aplikacji eWniosekPlus jest przypisane do osoby, a nie do gospodarstwa. Tak więc w przypadku np. przejęcia gospodarstwa składający wniosek musi posługiwać się własnym kontem, a nie kontem spadkodawcy. Rolnicy, którzy nie będą chcieli wprowadzać zmian w tegorocznym wniosku o dopłaty, po zalogowaniu się do aplikacji eWniosekPlus muszą przejść do formy uproszczonej wniosku i potwierdzić zawarte tam dane.