Popularność produktów regionalnych rośnie
W sklepach Kaufland obserwujemy rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi. Badania pokazują, że aktualna sytuacja epidemicznamiała istotny wpływ na kształtowanie tego trendu. Aż 25 proc. konsumentów deklaruje, że w efekcie pandemii zacznie częściej kupować produkty lokalne i krajowe. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów, nieustannie rozwijamynasz asortyment regionalny, który już teraz obejmuje ponad 4000 artykułów. Humorystyczne kreacje reklamowe ukazujące produkty w niespodziewanych miejscach pokazują konsumentom, że w istocie produkty lokalne są bliżej, niż im się wydaje – na wyciągnięcie ręki – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Wsparcie dla lokalnych dostawców
Celem kampanii jest promowanie artykułów spożywczych pochodzących od regionalnych dostawców, którzy od zawsze stoją u podstawy funkcjonowania sieci Kaufland w Polsce. Nie jest to pierwsza inicjatywa, którą Kaufland podjął na rzecz miejscowychprzedsiębiorców. Aby ułatwić im nawiązanie współpracy, w 2020 r.sieć uruchomiła specjalną platformę internetową „Regionalny Kaufland”, gdzie potencjalni dostawcy mogą w prosty sposób zgłaszać swoje produkty.Do jednej ze swoich kampanii sieć zaprosiła także regionalnych producentów, którzy dostarczają produkty do sklepów Kaufland.