Ustrzyccy policjanci przestrzegają przed oszustami, którzy podszywają się pod znajomych czy członków rodziny na portalach społecznościowych. Za pomocą przejętych kont rozsyłają prośby do znajomych lub rodziny i wyłudzają pieniądze.
Oszustwa „na BLIK-a” to nowy sposób, który wykorzystują przestępcy tylko po to, by wyłudzić pieniądze. Pokonując zabezpieczenia, uzyskują dostęp do aplikacji Messenger losowo wybranej osoby, a następnie wysyłają do jej znajomych wiadomość z pytaniem o to, czy mają BLIK-a. Jeśli ktoś podejmie dalszą rozmowę, sprowadza się ona już tylko do tego, by wygenerować i podać rozmówcy nr BLIK. Najczęściej towarzyszy temu pośpiech, tłumaczony jest koniecznością pilnej płatności. W ten sposób oszuści wykorzystując dobre serce znajomego, który „niby nam” chce pomóc, można stracić pieniądze.
Takiego wyłudzenia można uniknąć:
- NALEŻY STOSOWAĆ DWUSKŁADNIOWE UWIERZYTELNIENIE SWOICH KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH (WÓWCZAS O WIELE TRUDNIEJ PRZEJĄĆ NASZE KONTO – ZALOGOWANIE SIĘ WYMAGA POTWIERDZENIA SMS);
- ZAWSZE WARTO POTWIERDZAĆ TOŻSAMOŚĆ „ZNAJOMYCH”, KTÓRZY PISZĄ DO NAS PRZEZ INTERNETOWE KOMUNIKATORY – NAJLEPIEJ ZADZWONIĆ DO TAKIEJ OSOBY;
- ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ DANE TRANSAKCJI PRZED JEJ ZATWIERDZENIEM W APLIKACJI BANKOWOŚCI MOBILNEJ (PRZESTĘPCA NIE SKORZYSTA Z KODU, DOPÓKI NIE POTWIERDZIMY TRANSAKCJI NA NASZYM TELEFONIE);
- TRZEBA CHRONIĆ SWÓJ TELEFON ORAZ SZCZEGÓLNIE PIN DO APLIKACJI MOBILNEJ BANKU.