Ustalono, że większości przypadków realizacja programu nauczania odbywać będzie się z wykorzystaniem dzienników elektronicznych oraz innych dostępnych platform edukacyjnych.
Burmistrz zwrócił uwagę na konieczność dostosowania czasowego zajęć na odległość do możliwości uczniów, równomiernego obciążenia ucznia zajęciami w danym dniu, na potrzebę zróżnicowania zajęć w zależności od możliwości psychofizycznych uczniów. Organizując kształcenie na odległość dyrektorzy i nauczyciele winni mieć na uwadze zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną, stąd dobór narzędzi powinien uwzględniać aktualne zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu, wiek i etap rozwoju uczniów, a także sytuację rodzinną uczniów. Ustalono również konieczność wspierania procesu nauczania szkolnymi specjalistami z zakresu pedagogiki, psychologów, logopedów, terapeutów oraz zapewnienia niezbędnej pomocy uczniom i rodzicom w procesie nauczania indywidualnego. Wydane zostały również zalecenia, by przekazywać szkolne komputery uczniom, którzy nie posiadają ich w domach, oraz aby dostosować formy nauczania w przypadkach, gdzie nie ma łączy internetowych lub są trudności techniczne w tym zakresie. W takich przypadkach, w razie konieczności pomocy technicznej będą udzielać informatycy Urzędu Miejskiego. Ponadto zobowiązano Dyrektorów do codziennego monitorowania przebiegu nauczania zdalnego i raportowania do Burmistrza realizacji podstawy programowej oraz ewentualnych trudności.