Dzisiaj jest: 17.6.2019, imieniny: Laury, Leszka, Marcjana

Dlaczego czerwiec nie jest dobrym miesiącem do przejścia na emeryturę?

Dodano: 2 tygodnie temu
Redakcja poleca!
Dlaczego czerwiec nie jest dobrym miesiącem do przejścia na emeryturę?

Czerwiec to najmniej korzystny miesiąc do przejścia na emeryturę. Wszystko z powodu waloryzacji składek i kapitału początkowego.

Nie jest tajemnicą, że im dłużej pracujemy tym nasze świadczenie jest wyższe. Przyszli emeryci w większości już o tym wiedzą. Natomiast  warto mieć również tę świadomość, że na wysokość naszej emerytury może mieć wpływ miesiąc, w którym przechodzimy na emeryturę. Niekorzystnym terminem dla przyszłych emerytów jest czerwiec. Spowodowane jest przepisami dotyczącymi waloryzacji składek i kapitału początkowego.

Są dwa rodzaje waloryzacji: roczna oraz kwartalna. Świadczeniobiorca, którego emerytura zostanie przyznana w okresie od lipca do maja ma prawo do waloryzacji rocznej i kwartalnych, natomiast osoba, która nabywa prawo do wypłaty świadczenia w czerwcu, jedynie do waloryzacji rocznej.  Oznacza to, że takie świadczenie może być mniej korzystne.


%

Jednak w celu uzyskania wyjaśnień w swojej indywidualnej sprawie zapraszamy do skorzystania z porady u doradców emerytalnych, którzy są do dyspozycji w każdej placówce ZUS w godzinach pracy urzędu.

Dla emerytur przyznawanych na dotychczasowych zasadach (czyli tzw. „stare emerytury”) znaczenie ma miesiąc marzec, w którym zmienia się kwota bazowa.
 
Kiedy najlepiej mogę złożyć wniosek o emeryturę? Czy to musi być w miesiącu osiągnięcia wieku emerytalnego czy może być później? Co dają mi kolejne miesiące pracy? Na te i inne pytania  – dot. emerytur - odpowiadać będą eksperci jasielskiego Oddziału ZUS podczas specjalnego dyżuru telefonicznego:

Termin: 14.06.2019 r.
Godz. 10.00-12.00
Nr tel. 13 44 379 17
Źródło: Materiały nadesłane
Komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia!
Dodaj komentarz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.