Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Brzozowie zgłosił się 26-letni mieszkaniec powiatu brzozowskiego i poinformował funkcjonariuszy o tym, że nie otrzymał gry zakupionej na jednym z portali internetowych. Mężczyzna dokonał przedpłaty na konto sprzedającego i nie otrzymał zakupionego towaru, ani zwrotu gotówki. 26-latek nie mógł również nawiązać kontaktu ze sprzedającym, gdyż jego konto zostało zablokowane, a telefonu nikt nie odbierał.
Policjanci apelują o ostrożność! Kupując przez internet zachowajmy wszelkie środki ostrożności.
Przede wszystkim:
- przy wyższych kwotach wybierajmy opcję „za pobraniem”, z możliwością sprawdzenia zawartości paczki w momencie jej otrzymania, niech wzbudzi naszą czujność brak tej formy zapłaty u sprzedającego,
- nie dajmy się nabrać na „super promocje”-bardzo często, niska cena jest tylko „haczykiem”, na który oszuści „łowią” swoje ofiary,
- prawdzajmy rzetelność i wiarygodność sprzedawcy-opinie wystawiane przez kupujących, oceny i komentarze.