Dzisiaj jest: 18.4.2024, imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsławy

INTERMARCHÉ stopniowo wycofuje z obrotu jaja z chowu klatkowego

Dodano: 7 lat temu
Redakcja poleca!
INTERMARCHÉ stopniowo wycofuje z obrotu jaja z chowu klatkowego
fot.: zdjęcie ilustracyjne, pixabay

Sieć supermarketów spożywczych Intermarché podjęła decyzję o stopniowym wycofywaniu z obrotu jajek kategorii 3, czyli pochodzących od kur z chowu klatkowego. W 2025 r. sieć sprzedawać będzie już tylko jaja pochodzące z chowów alternatywnych (kategorie 0, 1 i 2). Jest to odpowiedź Intermarché na oczekiwania klientów oraz wyraz troski firmy o dobrostan zwierząt.

W 2025 r. wszystkie oferowane w Intermarché jaja (marki własne: Top Budget, Paturages, Z Naszej Zagrody, Ulubione i marki krajowe) będą pochodziły z chowów alternatywnych.

Podejmowane przez Intermarché działania realizowane są w porozumieniu z sektorem produkcji jaj, w którym zachodzą obecnie liczne zamiany. Ogłoszona przez sieć strategia, będzie wdrażana stopniowo i jest odpowiedzią na rosnącą świadomość konsumentów. Jednocześnie, sieci Intermarché zależy, aby wprowadzane etapami zmiany, pozwoliły zachować ciągłości funkcjonowania powiązanych sektorów.

- Chcielibyśmy umożliwić naszym klientom dostęp do jak najlepszej jakości produktów spożywczych, pozwalając jednocześnie branży rolnej dostosować swoje działania do nowych wyzwań. Niezmiernie ważna jest dla nas także poprawa dobrostanu zwierząt, do której przyczynią się również nasze działania – wyjaśnia Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Ustanowienie kilkuletniego okresu implementacji nowych zasad pozwoli hodowcom dostosować się do nowych wymogów i rozwijać alternatywne metody chowu do 2025 r.

Ponadto plan wycofania ze sprzedaży jajek kategorii 3, został opracowany w oparciu o analizę zobowiązań umownych Intermarché względem różnych zakładów pakowania. Jego stopniowa realizacja ma umożliwić wszystkim zainteresowanym stronom zaplanowanie odpowiednich działań, zarówno w perspektywie krótko, jak i długoterminowej.


Informacje o Grupie Muszkieterów:

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 370 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 800 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii.

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów i Intermarché znajduje się na stronach http://muszkieterowie.pl i http://intermarche.pl
Źródło: Materiały prasowe